lördag 21 februari 2009

Små steg

Ett litet framsteg har vi gjort idag. Vi har enats om toaletten på övervåningen. Alltså planlösningen. Minskat det på längden och därmed sluppit snedtaket. Det ska nog gå att få in det vill vill ändå. Dubbelt handfat, toa, en enkel dusch, skötbord och kanske något skåp. Så med detta lilla framsteg kan jag känna mig lite nöjd med dagen.

Märkte ni att jag nämnde dubbelt handfat? Som jag påpekat att vi inte ska ha? Men nu visar det sig (som jag inte visste) att det finns dubbla handfat som inte är så breda. Och som inte kostar massor mer extra än ett enkelt. Så varför inte? Det är nog praktiskt. Och i badrummet därnere hade vi nog tänkt ha så brett handfat så det antagligen sett fånigt ut med enkelt.

I alla fall så är det det där med inredning. Vi har ca 3-4 som vi tycker ser bra ut. Men alla har något som vi inte är nöjda med. För tillfället planerar vi för IKEA i toaletten där uppe. Vi kan ju inte slänga iväg pengar på allt i hela huset. Eller? Tycker IKEA duger där uppe även om det inte är perfekt.

En annan sak vi pratat om idag. Golvvärme. Har ju sagt att vi ska ha vattenburen golvvärme på hela ovanvåningen och i badrummet där nere. Men varför inte slå till på hela huset när vi ändå är igång? Utom salen då. Så är planen just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar