onsdag 19 maj 2010

Inredning


Vi har pimpat Ebbas byrå. Vi tyckte de gamla knopparna var lite trista i ett barnrum och jag kom på att man kanske kunde göra knoppar av Duplobitar. Det kunde man visst men det var svårare än jag trodde (tack för hjälpen pappa!). Inte exakt samma gröna färg som tapeten men det är det inte mycket som är och jag tycker det blev bra ändå.

 För den drinksugna finns nu en bar att hänga i. Funkar bra med vin också. Bardisken fanns ju såklart innan men nu finns det barstolar också. Fyra stycken från IKEA. Det är dessutom ett väldigt trevligt ställe att sitta på om man ska använda laptopen.

Efter tre veckors boende utan hatt- och skohylla så hittade vi i måndags en som passade. Vi ville ha så bred som möjligt. Tyvärr så mätte vi lite fel. Vi mätte mellan vägg och dörrhål och tog väck lite för golvlisten. Vad vi inte tänkte på var listen mellan klinkern och parketten började lite tidigare. Så nu står två av skohyllans ben på listen. Inte ultimat men det funkar. Jag ska titta efter en sittmöbel med förvaring framöver som vi ska ha mot väggen till trappan.

Och så mina Fantomenhyllor. Skulle tro att det är fler än 600 tidningar och en del andra prylar. Tyvärr var IKEAs tidskriftssamlare inte ultimata för uppgiften. Jag testade hela förra årets tidningar i en jag hade innan jag köpte fler och det gick så bra så. Vad jag inte tänkte på att de inte är lika mycket lästa som de äldre och därmed inte lika tjocka över ryggen. Dessutom har det blivit fler dubbelnummer de sista åren och de tar mindre plats än två ordinarie. Fantomens egna samlarmappar (syns längst upp till vänster på bilden) är nu ett stående inslag på min önskelista. En sådan mapp är anpassad till en halv årgång.

Ber om ursäkt för att det var länge sedan jag skrev. Men det händer inte lika mycket nu som innan. Men jag ska försöka hålla igång bloggen så gott det går.

Idag var det gubbar här för att byta tank och varmvattenberedare. De klagade också på vattentrycket och vi ska försöka göra något åt det snart. Annars har gardintyger inhandlats till de flesta rummen och väntar på att bli uppsydda. Hoppas att ljudet dämpas kraftigt av gardinerna för det är inget vidare just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar