onsdag 16 december 2009

Lite nyheter

Var nere på gården en sväng nu ikväll. Värmegolvet är på plats på hela nedervåningen och i TV-rummet är det också golv ovanpå. Mats trampade mellan två av metallplattorna till värmeslingan så de blev deformerade men vi hoppas det inte ska vara någon fara. I TV-rummet låg också åtta stycken innerdörrar som var så fina så. Lite smala tyckte jag de såg ut att vara men de passar väl i dörrhålen och de ser ju bra ut. På övervåningen är det fem hål borrade i taket på toaletten för spottarna. De är borrade symmetriskt som på en täning, fast lite utdraget. Tyvärr har elektrikern missat att där han borrat ett av hålet kommer det att vara en murstock så det hålet kommer inte att finnas. Så det blir bara fyra spottar och inte symmetriskt men faktiskt känner jag att jag kan leva med det.

Jag och Ebba spenderade en ganska lång tid där uppe och det var varmt. Jag fick ta av mig jackan direkt och Ebba gick i kortärmat, så varmt var det. Ebba gick och samlade upp alla spikar och skruvar som låg på golvet. Jag gick och funderade på möblering. Mest på placering av TV:n där uppe.

Mats har pratat med målare också och vi har bestämt att han får göra allt. Vi kan inte. Han har lovat tapet- och färgprover snart. Kanske nästa vecka eller så blir det i början av nästa år. Känns ganska lustigt att försöka bestämma sådant när det är så länge till. Eller det kanske inte är så länge till?

Och så var det det där med dusch i badrummet. Vi har varit stensäkra på duschkabin men idag ångrade vi oss nog. Om det fortfarande är möjligt så vill vi nog bara sätta glasdörra där istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar