lördag 12 december 2009

Nu händer det grejer

Det här är Majsan. Hon bor på gården. Det gör Lillasyster (som är Majsans dotter) också men henne ser man inte lika mycket av. Länge nu har Majsan legat på en filt mitt i det värsta byggandet. Det är hennes hus och hon flyttar sig inte. Tror det är byggarna som bäddat till henne mellan två reglar. Sedan vi fick element i salen har hon flyttat in i en säng där och hon stortrivs säkert nu när det är hyfsat varmt i hela huset. Här tar hon en runda i köket. Det är klart för golvvärmen som synes. Det pratas om att det förhoppningsvis ska vara inkopplat och igång innan jul.



Här är en bild tagen från nedervåningen upp på övervåningens innertak. All panelen är på plats och det ser riktigt bra ut. Mats grymtar lite om att det inte är felfritt med knaggar och sådant men jag tycker det är mysigt.


Och som synes är det inte bara takpanelen som är uppe, innerväggarna är det också. Hela övervåningen känns halvfärdig och det känns jävligt bra. Här syns dörröppningarna till Ebbas rum till höger och till kontoret till vänster.


För övrigt har visst fönstrena kommit och ligger och väntar på att bli ditsatta. Något jag ser fram emot. Annars börjar både jag och Mats känna en enorm hemlängtan. Det ska bli så förbaskat skönt och flytta dit sedan och tiden fram tills det är dags kan inte gå tillräckligt snabbt. Idag tittade jag in på lilla toaletten på gården och insåg att den är ungefär dubbelt så stor som vårt stora badrum i det här huset. Bara det ska bli jätteskönt. Och badkar drömmer jag ljuva drömmar om varje natt och lite på dagen också. Över huvud taget ska det bli jätteskönt att få ett stort, nytt och funktionellt hus.

Jag har läst igenom lite inlägg jag gjort på senaste tiden och förfäras över hur jag skriver. Det saknas bokstäver och vissa meningar är lite svåra att förstå. Jag försöker läsa igenom varje inlägg innan jag postar dem men jag missar visst en hel del småsaker. Istället för att gå in och ändra i gamla inlägg ber jag så mycket om ursäkt för det hela och hoppas ni förstår vad jag försöker få fram ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar