lördag 26 september 2009

Bilder på framstegen

Så här ser framtida TV-rummet ut. Massor av väggar har slagits ned sedan sist i denna hörna och det är numera helt öppet. Pinnarna i förgrunden är för att stötta upp övervåningen nu när så mycket väggar försvunnit. Det igenslagna fönstret i bakgrunden tänker Mats att vi kanske ska ta upp igen.




Så här ser det ut på övervåningen. Golvet är uppreglat och klart såvitt jag vet och lite rör till handfat är ditsatta. Jag står som vanligt i Ebbas rum och fotar.

Så här ser innertaket på nedervåningen ut. Hade det inte varit för alla spikar hade det varit riktigt charmigt.
För övrigt har vi breddat vårt sovrum cirka en meter. De planerade IKEA-garderoberna skiter vi i och de snickrar egna. Med skjutdörrar så klart och en hel massa trådbackar. Toaletten uppe har blivit en decimeter bredare eller så och Micke snickare har en lösning på hur man kan få dit IKEAs kommod utan att behöva ha de där stödbenen i vägen. Det är i stort sett klart att sätta dit trappan nu och den ska vara i ek med vita sidor och vara en meter bred. Och igår var de och sprutade övervåningen mot husbock. Det var nog det mesta för nu.
Förresten vet jag att det här inlägget ser helt fel ut men jag lyckas inte fixa till det så det blir som jag vill ha det. Ett av många problem jag har med blogspot. Här där jag skriver inlägget ser det bra ut men när jag publicerat finns inte min fina styckeindelning. Dessutom läggs bilderna in i en ordning jag inte begriper och ibland orkar jag inte bara flytta runt dem. Men det jobbigaste är nog att det inte hjälper att förhandsgranska sitt inlägg för det ser ändå helt annorlunda ut när jag publicerat det. Så nu har jag öst ur mig lite kritik mot min bloggvärd. Men det är ju gratis i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Hallå där! Vad ni är duktiga, jag är stum av beundran.Men Thomas och jag var nog lika energiska i vår ungdom när vi byggde hus. Spännande att få följa er på bloggen.Lycka till!Irene Stohr
    ps. provar att kommentera anonymt kanske går?

    SvaraRadera