tisdag 8 september 2009

Skåprensning

Idag var vi på gården alla tre. Mest för att jag var nyfiken på vad som hänt. Har ju hört talas om byggnadsställning och diverse skyltar. Och idag sa Mats när han kom hem att något har nog hänt invändigt också för sågen var använd. Det som blivit gjort är att han sågat till lite bräder och fått upp på övervåningen. Verkar mest vara så han kan gå lite mer obehindrat men de ska säkert användas till något annat fram över.

I alla fall så tog vi ett ryck i köket. Jag gav mig in i skafferiet, som är ett eget litet rum med massa hyllor och stor frysbox. Och det var som en liten chock. Visst visste jag att det fanns mycket skräp i huset men det här såg ut som en sådan där samlare man ser på TV varit i farten. Nästan i alla fall. Mycket hade bara blivit slängt på golvet så att komma åt saker som fanns på hyllorna kan de inte ha gjort på länge. Likadant såg det ut i köksskåpen. Hög på hög med köksprylar. Idag fyllde jag två stora flyttkartonger med udda porslin. En med glasprylar, en med metall och en med plast. Och när vi åker ner där i morgon blir det säkerligen några lådor till. Kanske inte så mycket porslin till men plast, glas och metall.

I morgon och på torsdag ska snickaren iväg på andra jobb men sedan ska det väl sätta fart. Tog förresten med mig kameran för att ta lite foton idag men naturligtvis tog batterierna slut när jag tog första kortet. Men jag har laddat med nya så i morgon kanske det kommer någon bild. Men inte på skräpet, det vill jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar