måndag 14 september 2009

Köket - Före

Så har det varit ännu en aktiv dag. På förmiddagen var Mats och Ebba på gården och jobbade medan jag handlade. De lyckades med konststycket att få bort i stort sett allt skräp. Bara ytterst lite återstår nu och det återfinns på diskbänken i köket. Lådorna med skräp står nu i salen och ska slängas efter hand. På eftermiddagen var jag också med och jag började riva. Fick ner kakel i köket och rev lister och dörrkarmar i svärföräldrarnas gamla sovrum. En plastmatta tog jag också väck.
Här är en bild på köket. Jag står i dörrhålet från hallen och fotar. Det lilla rummet som syns där är det berömda skafferiet som numera är tomt. Den väggen ska väck och även väggen efter skafferiet som skymtar. Det ska bli matplats. Köket ska ju vara U-format och ska gå ut med ena sidan ungefär där fönstrena slutar. Under fönstrena ska vi ha diskmaskin och diskbänken.
Här är en av de få väggar som ska vara kvar. Bakom väggen den andra hallen. Längs den här väggen ska vi ha spisen, fast lite till vänster om där röret till fläkten går idag. Ser ni vad fint jag fått väck en del av kaklet? Ska ta det sista så fort Mats fått väck det som står på diskbänken.
Fotot är taget från ingången från den andra hallen. Här är två dörrar, båda ska bort. Den högra går idag in till finrummet och där ska vi ju ta ner väggen så det bli öppet in till matplats och TV-rum. Den vänstra dörren går ner i källaren och den ska vi slå igen. Ner till källaren ska vi komma från hallen sen. Den "fräscha" vedspisen ska stå kvar. Vid den skitiga sidan av vedspisen har det fram till idag varit en mur och det ska det bli igen. Ovanför ska det bli en fuskkåpa. Och till höger om vedspisen ska vi ha i tur och ordning högskåp med ugn och mikro, skafferi, kyl, frys och skafferi. Vi tror det blir den ordningen i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar