torsdag 19 november 2009

Väggar uppe


Nu har det hänt saker på övervåningen! På alla väggar är det gipsskivor uppe. Och på skrubbarna under snedtaken också. Här är bild på södra väggen i vårt sovrum. Man ser var dörren till skrubben ska vara och de har börjat bygga min garderob också. Tre meter bred ska den bli med skjutdörrar.



En bild på hur de börjat regla till badrummet också. Tätt är det. Det är ju bra det, så det håller.


Och så var jag ju tvungen att visa den här bilden också. Det är den tillfälliga vägen till och från övervåningen. Det gigantiska musbettet till höger är ett visitkort från chefen som varit och kollat läget.


Finns det folk som verkligen bryr sig om vilka taklister man har? Det gör inte jag. Är inte intresserad av att ha en åsikt varken om taklister, golvlister eller fönsterkarmar. Finns säkert en hel del annat jag skiter i också. Det får Mats bestämma. Ska prata golv ikväll om vi orkar. Trägolv i största delen av huset men i Ebbas rum vill jag gärna ha något roligare. Och i köket vill jag ha ett mörkt laminatgolv som ser ut som stenplattor. Jag tror det är laminat i alla fall.

Snart kommer elementen till salen så det kommer att vara uppvärmt framöver. Blir ju bra att lagra badrumsinredning där då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar