söndag 1 november 2009

Veckans framsteg

Veckans framsteg består så vitt jag kan se av ännu en takkupa. Den åt norr. Ännu mer yta i allrummet blev det. Bilden nedan är tagen från arbetsrummet och är kanske inte så bra på att visa hur det ser ut. Den ser precis likadan ut som den åt söder och ligger precis mitt emot den också. Däremot är de visst inte exakt centrerade på huset men det är så lite det skiljer så det syns knappt. Blev ingen bild utifrån idag så det får vänta.

Fönstrena är visst beställda och vi får se när de dyker upp. Annars är det mest innertaken som diskuteras i familjen just nu. Jag vill ha vitt tak och skiter i vilket matrial det är. Mats vill ha panel och påstår att det inte går att få tag på färdigmålat vitt utan att vi måste måla dem själva. Jag vill inte lägga månader på att måla takpanel till hela huset utan tror visst att det går att få tag på. Dessutom tror jag inte det bra om vi målar själva. Vi får se hur den diskussionen utvecklar sig.

1 kommentar:

  1. Det finns olika varianter på bauhaus och cheapy...

    /jonas

    SvaraRadera