lördag 20 februari 2010

Veckans bilder

Så var det än en gång lördag och dags att se vad som gjorts den gångna veckan. Det var inte säkert att jag skulle kunna komma ner på grund av alla snön men det lyckades. Det mest spännande är att Micke börjat mura runt vedspisen. Tycker det ser bra ut och det lilla vedförrådet gör verkligen att det ser trevligare ut. annars hade det ju bara varit en massiv mur där. Det här blir skitbra. Men så är han bra med Micke. Det är de allihop.

Här är tapeterna i kontoret. De är i två olika grå nyanser. I verkligheten är det skitsnyggt men på bilden ser det ganska tråkigt ut. Tapeterna är från kollektionen Plain Stripes från Boråstapeter.

Här har vi tapeterna på toaletten. Det heter väl inte tapeter men eftersom jag inte riktigt vet vad det heter så kallar jag det tapeter. Till vänster ser man golvet och till höger hur det ser ut på fullhöjdsväggarna. Tyvärr var mattan till golvet inte tillräckligt bred för att det skulle räcka från ena väggen till den andra. Så tvärs över golvet är det en skarv. Skit samma, det gör väl inget? Det hade jag inte tänkt på om han som lade dit den inte hade ojat sig över det.

För övrigt är ju bastudörren på plats och vi har innertak i hela huset tror jag. Det händer mycket med det elektriska men jag har inte stenkoll på vad de gör. Det sticker ut tre slangar vid ytterdörren i alla fall. Den ena är till ringklockan, det existerar ingen sådan där idag, och de andra misstänker vi ska vara till ett par lampor vid sidan om dörren. Vi har aldrig diskuterat några lampor men det låter väl bra. Belysning är över huvud taget inget vi har planerat alls så vi är rätt glada att elektrikerna tar lite egna initiativ. De som vet vad som blir bäst. Jag tror dessutom att de håller på att flytta elcentralen till källarnergången.

Kakel i köket då. Vi har bestämt oss! Vi har bestämt att vi väntar med att bestämma oss tills det att köksinredningen är på plats. Köksinredningen ska komma på fredag, om vädret inte ställer till det. Det blir mycket bärande den dagen och mycket skruvande på helgen. Min pappa ställer upp som ihopsättare och min mamma ställer upp som barnvakt så det ska nog bli lite gjort. Snickarna har lovat att lägga ut masonitskivor i gästrummet så att det inte blir så hemska märken i golven om vi skulle tappa något eller så. Kanske skulle det behövas ett rum till eftersom vi är tre stycken. Gästrummet blir nog lite litet.

Jag väntar mest på trappan och köket just nu och undrar om VVS-arna tycker våra förslag är OK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar