söndag 28 februari 2010

Kökshelg

I fredags levererades vårt alldeles nya kök. Jag var inte där och såg det men det tog fem man en halvtimme att bära in. Fast tre paket var badrumsinredning så det hör ju inte till köket. Så igår skruvade jag, Mats och pappa hela dagen och vi körde på förmiddagen idag också. Under tiden var mamma barnvakt till Ebba, annars hade det aldrig gått. Så nu står alla skåpsstommarna i TV-rummet och väntar på att sättas på plats. I gästrummet ligger det massor av lådor som ska sättas i när stommarna är på plats. Sedan är det dörrar, luckor, socklar, lister och sådant som ska dit. Sätta köket på plats vet jag att snickarna gör och jag hoppas de hjälper till lite med lådor och luckor också. Vi får se.

Garderobsdörrarna har kommit på plats i vårt sovrum. Så här ser min garderob ut. Mats är likadan. Två skjutdörrar är vita och en är i spegelglas. Vi är inte riktigt säkra på om vi ska ha spegeldörren i mitten eller om vi flyttar ner den längst mot dörren. Men det ska visst vara enkelt fixat om vi vill flytta dem.

Nästa vecka kommer nog Micke att fortsätta med kåpan ovanför vedspisen och köket ska ju påbörjas. I mitten av veckan ska trappan komma och det ser jag fram emot. Dessutom kommer målaren tillbaka efter en veckas semester så fler tapeter kommer upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar